-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:30887 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:17

امپرياليسم و كمونيسم به چه معنا است و به چند قسم تقسيم ميشود؟

امپرياليسم از كلمه Imperiu به معناي امپراطوري مشتق شده و داراي معناي عام و خاص است. در معناي عام و گسترده، به هر گونه سلطه جويي و خصلت توسعه طلبانه و تجاوز كارانه كشورهاي قدرتمند اطلاق ميگردد، مانند خوي سلطه جويي و توسعه طلبانه ناپلئون بناپارت و هيتلر و امريكا و لنين و استالين و... .

امپرياليسم به اين معنا به دو قسم امپرياليسم اجتماعي و خبري (فرهنگي) تقسيم ميشود.

منظور از امپرياليسم اجتماعي، بهره كشي و تسلّط يافتن قطب يا طبقه معيّن بر ساير اقشار و طبقات اجتماعي است.

امروزه در كشورهاي پيشرفته صنعتي تراستها، كارتلها، قطبهاي اقتصادي و شركتهاي چند ملّيّتي با تدوين برنامههاي اقتصادي و گاه سياسي و گاهي نيز با اِعمال روشهاي پليسي، بر سرنوشت ملّتها چيره شده و به روشهاي گوناگون ديگران را استثمار كرده و از آنان بهرهكشي ميكنند.

امپرياليسم خبري و فرهنگي، آن است كه تمام وسايل ارتباط جمعي، مثل مطبوعات و راديو و تلويزيون و سينما در دست صاحبان قدرت اقتصادي باشد. چنان كه امروز در غرب، بيشتر محافل مطبوعاتي و روابط جمعي در اختيار صهيونيست قرار دارد.

امپرياليسم در معناي خاص، به نظريه لنين و طرفدارانش گفته ميشود. لنين آخرين مرحله سير تكاملي جامعه سرمايه داري صنعتي را كه نهايتاً به متلاشي شدن نظام سرمايه داري و استقرار نظام سوسياليستي منجر ميشود، امپرياليسم ناميده است.(1)

كمونيسم يعني مكتب جامعه اشتراكي كه به كمون اوليّه و ثانويّه تقسيم ميشود.

كمون اوليه به جامعه اشتراكي ابتدايي گفته ميشود و كمون ثانويه، به مكتب كمونيسم يعني جامعه اشتراكي بي طبقه اطلاق ميگردد. به تعبير ديگر به مرحله نهايي نظام سوسياليستي كمونيسم يا جامعه بي طبقه گفته ميشود(2)

(پاورقي1 آشنايي با مكاتب و اصطلاحات، از كتب درسي مراكز تربيت معلم، ص 152 و 161.)

(پاورقي2 همان، ص 67.)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.